20 Mart 2012 Salı

nacizane bir öneri


İrlandalı yazarlara olan ilgim, küçük yaşlarda, "Gülüver'in Gezileri" adlı kitabı okumamla başlasa da benim böyle bir ilgim olduğunu fark etmem İngiliz Edebiyatına Giriş dersini aldığım zamana denk gelir. Samuel Beckett olsun, James Joyce olsun, Oscar Wilde olsun eserleriyle gönlümü fethetmiş olsalar da, ilk aşkım olan Jonathan Swift'in yeri benim için her zaman ayrı olacaktır.


Taşlamanın ustası Swift'in İrlanda yöneticilerine bir önerisi vardır. Modest Proposal (Mütevazi Bir Öneri) adlı eserinde, yoksul İrlandalı ailelerin çocuklarının topluma ve aile yük olmamaları amacıyla yenmesi gerektiğini söyler, nedenlerini ve izlenmesi gereken yolu açıklar.


Geçen gün 4+4+4 tartışmalarını okurken acaba Swift günümüz Türkiye'sinde yaşasa ne yapardı diye düşündüm, taşındım ve önerisinin eğitim sistemini futbolda saha yerleşiminde olduğu gibi 3+5+2, 4+4+2, 4+3+3 benzeri şekillerde ayırmanın eğitim sistemimize süper yararlı olacağı, bütün dertlerimize çare bulacağı, hükümetimizin izlediği yoldan hiç şaşmaması gerektiği, üniversitelerdeki eğitim bilimleri akademisyenleri yerine başarılı futbol takımlarının teknik insanlarının görüşlerinin alınması gerektiği gibi önerilerle gelebileceğini fark ettim. Ayrıca böyle bir öneride bulunsa haksız da sayılmayacaktır bence kendisi, sonuçta eğitim de futbol gibi bir takım işi değil midir?


Eseri merak edenler için Türkçesi:
Üniversitelerin yaptıkları açıklamalar için:
Orta Doğu Teknik Üniversitesi:
http://www.metu.edu.tr/sites/default/files/IlkveOrtaogretimdeYapilanmaOnerisiODTUEgitimFakultesiGorusu.pdf

Ankara Üniversitesi:
http://www.ankara.edu.tr/dyr.php?id=1760

Boğaziçi Üniversitesi: 
Hacettepe Üniversitesi:
Ege Üniversitesi:

Hiç yorum yok:

.

.