23 Kasım 2010 Salı

memetçik memet


ne kadar arsız bir blogger oldum anlatamam. mim dilenip sonra da yazmayı unutuyorum. bazılarını hazırlayıp taslak olarak kaydetmeyi akıl etmişim allahtan da sıkıntı olmuyor. eğer sizden de mim isteyip yazmayı unuttuysam kusuruma bakmayın.


bu kez unutmuyorum ama sevgili deli paratoneri nden "zorla" aldığım mimi yazmayı. konu kitap çünkü :)


Mim Konusu:
Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.

Mim Kuralları:
- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz.
- Mimin bozulması teklif dahi edilemez.
- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir.
- Karşılıklı mimlemeler yasaktır.
- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir.
- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez.

Mimlenenler:
Piglet
iris
hayat erkeği


elime gelen kitap, bundan yaklaşık 6 sene önce tüyap bursa kitap fuarından aldığım memetçik memet. fuara ailemden gizli gitmiş, tüm paramı orada harcayıp geri dönmüştüm. memetçik memet'in ilgimi çekme sebebi mehmet başaran'ın köy enstitüsü mezunu bir öğretmen/yazar olmasıydı ve ben de o zamanlar bir öğretmen okulu öğrencisiydim. hiç tereddütsüz almıştım kitabı. okurken ise ne kadar garip bir ülkede yaşadığımızı düşündüm hep... 


55. sayfadan ise bir paragraf değil bir cümle:


"anası da babası da enstitüydü"


(ve evet; aslında şimdi fark ettim ki yarın onların günü, anası da babası da enstitü olanların, her şeyi evlatçıkları, bir dünya çocuğu olanların günü... bütün öğretmenlerimizin de günü kutlu olsun gelmişken)

4 yorum:

Hayat_Erkeği dedi ki...

mim yazısını yazınca haberdar ederim ^^

kar dedi ki...

bekleriz efenim :)

Deli Paratoneri dedi ki...

ihi :) ben seni yine mimledim kiii :)) bak blogumaa

kar dedi ki...

teşekkür ettim :) onu da yapıcam en kısa zamanda :)

.

.