30 Mart 2010 Salı

istanbul -not constantinapolis-





perşembe gecesi saat 00:30dan pazar gecesi 00:30a kadar uzak kaldım ankara'dan. o dillere destan, doğduğum ancak ondan sonra hiç gitmediğim o şehre gittim.

anlatacak o kadar çok şey var ki...

ayasofya'daki o allah ve muhammed yazısı ve arasından bize gülümseyen meryem ana tasvirinin, oradaki hoşgörünün beni ne kadar etkilediğinden mi bahsedeyim? topkapı'da gezerken "acaba buraları nasıl ısıtmışlar!" diye düşünüp sonra da "neden öyle büyük büyük kaftanlar giydikleri belli" diye yorum yaptığımızda nasıl eğlendiğimden mi bahsedeyim? yoksa istiklal caddesinin o cuma akşamı kalabalığında oradan oraya koşarak "mont bulmalıyız, çizme bulmalıyız! hasta olucaaaz!" diyerek çırpınışlarımızlarımızdan mı bahsedeyim? çok sevdiğim bir sürü arkadaşımla küçük beyoğlu'nda geçirdiğim keyifli geceden bahsederek sizleri kıskandırayım mıııı :)

haliç manzarası, kırmızı şarap, "unutturamaz seni hiç bir şey unutulsam da ben", "bu akşam ümitlerimi meze yapıp içiyorum, içiyorum, içiyor, içiyorum!", hüzün, keder bir taraftan da huzur, az biraz mutluluk o an orada bulunmanın verdiği ve hayallerimdeki istanbul gecesi...

ertesi gün çocukluk arkadaşımla buluşmak, bağdat caddesi, şaşkın bakkal sahili ve ankaram, an(a)karam...

çok ama çok güzel, çok hızlı bir hafta sonuydu benim için. her ne kadar denizi olmasa da ankara'nın sakinliğine, o düzenine alıştığımı ve özlediğimi fark ettim istanbul'da iken...

dedim ya, güzel bir hafta sonuydu diye...

ama her şeyden öte iris'imin bütün içtenliği ile beni misafir etmesiydi gezinin en güzel yanı. istanbul'un bu güzelliklerini her hangi bir gezide, her hangi bir otelde kalarak, yalnız yalnız gezerek de görebilirdim. ancak yanımda iris vardı. buradan bir kez daha her şey için teşekkür etmek istiyorum sana sevgili dostum!

5 yorum:

seyrekzamanlar dedi ki...

gurur duydum niyeyse iris'le

sağlam gezmişsin :)

UykusuZ dedi ki...

yerebatana götürmedi mi seni padavan hımm? en sevdiğim yerdir, üniversitedeyken her öğlen giderdim

kar dedi ki...

@seyrekzamanlar
iris bi tanedir, candır, dosttur :)

@decisions
götürmek istedi de ben pek hevesli olmayınca önceliklerimizi değiştirdik :)

FFatiHH dedi ki...

istanbul'u çok iyi bilmek..iyice gezmek ve kendime has mekanlarımın olması felan hep bir gün gerçekleştirilmeyi bekleyen bir hayaldir benim için.Sakin olmalı.orda çalışmamalıyım orda yaşamalıyım.Mahallem olmalı böyle.sabah gazetesini beraber okuduğum ve tartıştığım bir bakkal olmalı.Bakkalın önündeki sandalyelere oturup hayatın canlanışını gözlemlemmeliyim.Her esnafı tanımalı geçerken herkese selam vermeliyim.Ne bileyim istanbul'u çok iyi bilmiyorum ki ne yapmak isteyeceğimi de bileyim.İstanbul u iyice öğrenmek var hayalimde.

kar dedi ki...

iyi bilinmez bence istanbul... öyle bir izlenim uyandı bende

.

.