30 Haziran 2011 Perşembe

mülakatların efendisi






yepyeni, taptaze mezunlara müjde! sadece google etmek suretiyle bir tıkta ulaşabileceğiniz piyasada milyon tane bulunan "yüksek lisans mülakatı deneyimleri" konulu yazılara bir yenisini ekleyen karılıksız, bir karılıksız cevaplıyor köşesiyle daha karşınızda!


daha önceden de haberini verdiğim gibi, bu hafta adı lazım değil bir üniversitede -burada öğrenci olacağımı düşünüyorum tabi, ümitler bu yönde- yüksek lisans mülakatına katılmaya hak kazanmıştım. bu haberin hemen ardından bitirdiğim üniversite de "gelsin bakalım, özledik keratayı" demiş. iki gün üst üste cici cici giyinip yollara düşen karılıksız bu ilk deneyimlerinde yaşadıklarını sizlerle paylaşacak.


kimisinin akademik hayallerle, kimisinin askerden bir süre daha kaçabilmek için, ama ne olursa olsun büyük beklentilerle başvurulan yüksek lisans programlarının mülakat kısmına gelebildikten sonra, büyük bir gerginlik baş gösteriyor ister istemez. başvurulan alana göre değişen, konu alanının kutsal kitabı sayılan kitaplar tozlu raflardan çıkıyor ve belki de 4 sene önce ilk kez karşılaşılan o temel bilgiler hatırlanmaya çalışılıyor.


peki yapmanız gerekenler neler:


* kesinlikle sırada bık bık bık "aslında yüksek lisans yapmak istediğimden emin değilim, hayatımın en güzel yılları geçip gidiyor ama ben hiç bir şey yapamadım henüz" diye öten tiplere aldırmayın, yıldırma psikolojisi oyununa gelmeyin!


* her üniversitenin kültürü farklıdır, kendi üniversitenizde hocalarınızla çok samimi bir ilişkiniz olabilir, hocalarınız ofislerine giden hiç bir öğrenciyi geri çevirmiyor olabilir. farklı bir üniversiteye başvurduğunuzda eğer ki soğuk bir kurumla karşılaştıysanız şaşırmayın: ülkemizin stanadartları onlar. sakin olun, paniğe mahal vermeyin.


* kararlıysanız kararlılığınızı kararlılıkla dile getirin!


* sakin olmaya devam edin.


* eğer sohbet havasında geçen bir mülakatsa kendinizi kaptırmayın, çaktırmadan görüşlerinizi  öğreniyorlar!


* yine eğer başka bir üniversiteye başvurduysanız ve yeni başvurduğunuz üniversite lisans eğitimini aldığınız üniversite hakkında atıp tutacaksa buna izin vermeyin ama bunu politik bir şekilde yapın




* madem bu kadar heveslisiniz, okuyun, araştırın, başvurun, şansınızı deneyin, olmadı tekrar deneyin ama olmazsa da üzülmeyin! açıkçası ben öyle yapacağım


bir karılıksız cevaplıyor'un daha sonuna geldik. bunların dışında sorusu olanlar bana nasıl ulaşabileceğini biliyor. güzel haberlerle yeni yazılarda görüşmek ümidiyle, esen kalın sevgili okuyucular! :)

8 yorum:

Bugra dedi ki...

" buna izin vermeyin ama bunu politik bir şekilde yapın "

ama bu nasıl bir cümle.. Yapılmamalı mı yapılsa da politik mi olmalı :) Deneyimlere ihtiyac var :)

kar dedi ki...

izin verilmemeli ama bunu sert bir şekilde değil dolandırarak yapmalı :) ben öyle yaptım. alınmazmışım bir de :D ne gülerim ama :D

Bugra dedi ki...

Kim yaptı, o bu ? :D

Alinma tabii ki, bildiğin yazı, geleni yazmi$sin :)

Alt mahalleden girerek, sanki diğerinden gelmiş gibi göğsümüzü gere gere a$ılamalıyız.. :))

Gülebiliriz sanırım :)

kar dedi ki...

yüksek lisansa alınmazmışım dedim :) kabul edilmezmişim anlamında :D

aslında alt mahalleden gelme meselesi değil bu, sadece farklı kulvarların üniversiteleri söz konusu olan

ve elbette gülebiliriz, uzun süre sonra seni yeniden görmek çok mutlu etti, hiç bir şey için değilse bile bunun için gülebiliriz :)

Bugra dedi ki...

Alt mahalle derken aslında üniversiteler arasındaki o mana-sız yari$i anlatmak istedim..

Ayrica, alinma konusunda doğruyu yakaladim sanirim :) Zira öyle bir ihtimal olduğu için yazını ön plana çıkarmak istedim, ki ayni anda dağılsın.. " karılıksız karı " :))

İ$in özü istedim de istedim, umarım senin istediklerin de böyle istediklerinle kalmaz, her zaman daha fazla isteyerek fazlasına eri$irsin... Cidden çok istedim :)

Kesinlikle böyle kar$ılıklı anla$amamak, anlatamamak diyeyim daha doğrusu beni de mutlu etti :) Buralardayim bundan sonra, gece gece saracak birileri var s.ctin :)

İsterim ki her$ey gonlunce olsun, gercekten... :))

eLmyra dedi ki...

yazıda şifre var ki :)) ben çözdüm o şifreyi ki :)) sonuçlar güzel olacak karılıksızım, inanıyorum ben :))

MeLLy dedi ki...

Karılıksııız, Allah yardımcın olsun vallaa! ben de aynen senin gibi mülakatkolik olduuum! ama yüksek lisans diil, iş mülakatları benimki...

kar dedi ki...

@ buğra
çook teşekkür ederim güzel dilekler için. ayrıca sarabilirsin, dert değil :)

@ elmyra
cinsin sen cin :) inanırsak olur bence diyorum hem :)

@ melly
sana da kolaylıklar versin mellycim. iş görüşmelerim laylaylom geçiyor da bunlar... aman tanrım! hepimize kolay gelsin, hayırlısı olsun kuzum :/

.

.